اصول جذب بازدیدکننده
22 جولای 2016
(0 رای‌ها)

اصول جذب بازدیدکننده در نمایشگاه ها را بدانید

جذب بازدیدکننده بیشتر به غرفه نمایشگاهی کمک می نماید تا شما در آن نمایشگاه موفق تر باشید. با رعایت اصول و قواعدی که در جذب بازدیدکنندگان است به راحتی می توانید برنده میدان رقابت باشید. و در نمایشگاه ها به گونه ای موفقیت آمیز حضور داشته باشید.
یکی از اصول مهم در جذب بازدید کننده بیشتر رعایت اصول غرفه سازی در نمایشگاه می باشد. چراکه اولین نکته ای که نظر مخاطب را به خود جلب می نماید، ظاهر غرفه شما است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید: اصول غرفه سازی در تهران و نمایشگاه های بین المللی
در ادامه مطلب به منتخبی از مطالبی که می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند اشاره می نماییم.

نظم از مهم ترین موارد در جذب بازدیدکننده به غرفه نمایشگاهی


نظم از اصلی ترین نکات و مواردی است که می تواند مخاطب را به شما و غرفه تان جذب نماید. خود را به جای بادیدکننده قرار دهید. آیا غرفه ای شلوغ و بی نظم با ظاهری که آراسته نیست می تواند در شما رغبت بازدید ایجاد نماید؟
خب قطعا برای بازدیدکنندگان نیز به همین صورت است.
اگر دقت کرده باشید، در نمایشگاه ها ازدحام جمعیت بالایی وجود دارد. تعداد غرفه های بسیار که به حد کافی ذهن افراد را درگیر می نمایند. حال شما به این مسئله فکر کنید اگر قرار باشد چند غرفه نیز بسیار بی نظم و بیش از حد شلوغ باشند چه خواهد شد.
درون غرفه خود نظم داشته باشید تا بازدیدکنندگان را حذب کنید. الزاما لازم نیست غرفه سازی انجام دهید. ممکن است محصولات شما دستگاه های صنعتی باشند. بهتر است با نظمی مشخص تمامی محصولات خود را درون غرفه تان بچینید.
در این صورت کاربران به راحتی قدرت مشاهده تمامی محصولات را خواهند داشت. و شناخت بهترین نسبت به شما و محصولاتتان پیدا خواهند کرد.

اگر میخواهید مخاطب بیشتری جذب نمایید، به کاربران احترام بگذارید


احترام به شعور مخاطب تا حد زیادی می تواند به جذب بازدیدکنندگان کمک نماید. شما باید غرفه خود را به نحوی آماده نمایید که مخاطبان شما در آن احساس آرامش داشته باشند. حتما جایی برای نشستن بازدیدکنندگان قرار دهید. این مکان باید یک گوشه امن از غرفه باشد. ترجیحا به هیچ عنوان محل نشستن کاربران را در وسط غرفه خود قرار ندهید. یا جایی که زیاد از حد محل گذر باشد.
بهتر است بخوانید: ایده طراحی غرفه نمایشگاه و نکاتی برای افزایش جذابیت آن

اصول استفاده از فضا در طراحی غرفه نمایشگاه


یک طراح غرفه و غرفه ساز حرفه‌ای می‌داند که باید از فضای یک غرفه نمایشگاهی به‌گونه‌ای بسیار بهینه استفاده نماید. در واقع اصول طراحی غرفه نمایشگاه با تقسیم‌بندی فضای مناسب اهمیت زیادی دارد.
بله؛ باید از فضای غرفه خود به‌صورتی کاملاً بهینه استفاده نمایید.
نیازی به اجاره یک غرفه نمایشگاهی با متراژ بسیار بالا نیست.
بلکه فقط و فقط کافیست از فضای غرفه خود به‌درستی استفاده کنید. پس این مسئله نیز می‌تواند یکی دیگر از مهم‌ترین اصول باشد. نهایت تلاش خود را به کار گیرید تا محصولات متناسب بااهمیتشان در کل فضای غرفه به‌صورت مناسب تقسیم‌شده باشند تا به‌راحتی بتوانند نظر مخاطب را جذب نمایند.

طراحی غرفه متناسب با محصولات


از دیگر موارد بسیار مهم در جذب بازدیدکننده به غرفه می توان به تناسب غرفه ساخته شده با محصولات تان اشاره نمود. طراح غرفه باید بتواند حس هر محصول را در بازدیدکننده القا نماید. به طور مثال قطعا غرفه صنایع غذایی با غرفه یک شرکت صنعتی باید کاملا متفاوت باشد.

اصول انتخاب مکان


اصل پنج را می‌توانیم به مکان قرارگیری غرفه اختصاص دهیم.
بله این نکته نیز بسیار بااهمیت می‌باشد که غرفه شما در کجای نمایشگاه واقع‌شده باشد. نهایت تلاش خود را به کار گیرید تا در جانمایی غرفه‌ها به‌سرعت عمل نموده و یک مکان مناسب برای غرفه خود انتخاب و پیدا کنید.
جایگاه غرفه در میزان بازدید از آن بسیار تأثیرگذار می‌باشد.
برای جذب بازدیدکننده بیشتر غرفه ای نزدیک به درب های ورودی و یا خروجی را انتخاب نمایید. این ها بهترین مکان های نمایشگاه هستند و همه افراد از این بخش ها عبور می نمایند.
پس در زمان آغاز ثبت‌نام نمایشگاه نهایت تلاش خود را برای انجام تمامی اقدامات لازم جهت رزرو بهترین غرفه و در بهترین مکان نمایشگاه انجام دهید.

اصول طراحی سردر


سردر غرفه و یا همان کتیبه آن را بسیار جذاب طراحی کنید.
در طراحی غرفه حتماً از نماد، شعار و مفاهیم شرکت خود استفاده نمایید.
تا بتوانید به بهترین نحو ممکن خود را به دیگران معرفی کنید.
غرفه شما معرف برند و سازمان شما می‌باشد.
و سردر اولین چیزی است که به چشم مخاطب می‌آید بنابراین رعایت نکات ساده اما ضروری برای طراحی سردر یک اصل مهم جهت شرکت در نمایشگاه و جذب بازدیدکننده بیشتر است.

اصول نورپردازی


یکی از اصول بسیار مهم در غرفه سازی یک نمایشگاه نحوه نورپردازی آن است.
نکات بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد اما مهم‌ترین آن‌ها این است که نورپردازی شما به‌درستی روی محصولات انجام شود. تا محصولات شما آن‌طور که باید دیده‌شده و موردپسند قرار گیرند. نور مناسب به جذب بازدیدکنندگان منجر می‌شود. نور نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد و باعث اذیت مخاطبین گردد. نورپردازی‌های خاص و غافلگیرکننده و جذاب را فراموش نکنید.
نور زیاد و یا نور خیلی کم به میزان بسیار چشمگیری قادر به فراری دادن مخاطبانتان می باشد.

اصول یکپارچگی


یکی از نکات بسیار مهم و اساسی رعایت اصول یکپارچگی در غرفه سازی نمایشگاه است. سعی کنید اتحاد و یکپارچگی خاصی در غرفه نمایشگاهی خود داشته باشید.
اصولاً می‌توانید برای انتخاب رنگ نیز از رنگ سازمانی خود استفاده کنید. این کار از شلوغی و بی‌نظمی غرفه شما جلوگیری می‌کند و همه‌چیز را با هم هماهنگ نشان می‌دهد.
پس تلاش کنید تا از لحاظ ظاهری در غرفه یک پوشش هماهنگ ایجاد نمایید.
اگر به‌عنوان یک کارفرما به دنبال رعایت اصول هستید.
شما پیشنهاد می‌نماییم قبل از همکاری با شرکت‌های ساخت غرفه‌های نمایشگاهی یک جلسه با تمامی مدیران فروش خود ترتیب دهید. به یک اتفاق‌نظر برسید و جمع‌بندی کنید. سپس با شرکت ساخت غرفه خود جلسه‌ای را ترتیب دهید و تمامی نکات را با آن‌ها در میان قرار دهید. از تجربیات آن‌ها استفاده نمایید و بهترین و مناسب‌ترین تصمیم‌ها را برای غرفه نمایشگاه خود اتخاذ نمایید. اصول غرفه سازی در نمایشگاه بین‌المللی با یک نمایشگاه عادی در تهران تفاوت زیادی دارد.
به این مسئله نیز توجه نمایید.

اصول پذیرایی در غرفه


نوع پذیرایی شما نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در انعقاد قرارداد و جذب بازدیدکننده شما داشته باشد.
شاید تعجب کنید ولی باید عنوان کنیم که دقیقاً این موضوع صحت دارد. با مهمان و مشتری خود به‌گونه‌ای بسیار احترام‌آمیز رفتار نمایید. همچنین پذیرایی سبک ولی ایده آلی را نیز برای مشتریان در نظر بگیرید. در پایان به‌گونه‌ای با آن‌ها رفتار کنید که احساس راحتی کنند.
اصول انتخاب لوازم دکوراسیون داخلی
در انتخاب نوع و مدل
میز و صندلی
مبلمان
تزئینات داخلی
و دیگر لوازم دکوراسیون
غرفه خود بهترین و راحت‌ترین نوع را در نظر بگیرید.

استفاده از صندلی‌های بسیار خشک و با ارتفاع بلند که نشستن روی آن‌ها سخت و رسمی است انتخاب‌های خوبی نیستند. فرض کنید مشتری شما از کل نمایشگاه پیاده بازدید کرده و حال در جستجوی مکانی برای آرامش گرفتن و رفع خستگی است. احساس راحتی در نشستن به مشتری کمک می‌نماید تا بتواند آرامش پیدا کرده و به بهانه استراحت کردن هم که شده در غرفه‌تان بماند.
قطعاً این زمان مناسب برای فروش محصولاتتان و عقد قرارداد است.

نکات نهایی در اصول جذب بازدیدکننده بیشتر


اگر بخواهیم اصول غرفه نمایشگاه را جمع‌بندی کنیم باید بگوییم :
غرفه را به مکانی آرام، دل‌نشین و جذاب تبدیل کنید.
روابط و نوع برخورد خودتان و سایر غرفه دارها نیز بسیار مهم است.
در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی در ارتباط با اصول طراحی غرفه در نمایشگاه کافیست با ما در شرکت مسیحا در تماس باشید. همچنین ما در این شرکت در خدمت شما عزیزان هستیم تا بهترین طراحی غرفه را برای شما انجام دهیم.

خواندن 3103 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 03 مرداد 1398 05:28