غرفه آرایی و عوامل مهم در خاطره انگیز نمودن غرفه نمایشگاه
31 جولای 2016
(0 رای‌ها)

غرفه آرایی و عوامل مهم در خاطره انگیز نمودن غرفه نمایشگاه

یکی از نکات مهم در داشتن برگ برنده در نمایشگاه این است که بتوانید با استفاده از غرفه آرایی و طراحی غرفه و توجه به سایر نکات غرفه خود را خاطره انگیز نمایید و آن را در ذهن بازدید کنندگان خود ماندگار نمایید. نمایشگاه مکانی برای توسعه تجارت است. به این ترتیب بسیاری از افراد معتقدند استفاده از ابزارهایی چون غرفه سازی و غرفه آرایی نقش موثری در اعتماد سازی و توسعه تجارت ها بازی می کند. از این رو هنر غرفه آرایی و آشنایی با این رشته تخصصی بسیار حائز اهمیت است. به شما پیشنهاد می نماییم که به غرفه نمایشگاه خود به چشم یک مکان و بخش های فیزیکی ننگرید چرا که غرفه نمایشگاه چیزی بسیار فراتر از این است. غرفه آرایی از آن جهت اهمیت دارد که غرفه نمایشگاه یک واسطه بازاریابی و نیز معرف شرکت و برند شما در نمایشگاه ها می باشد.

سرمایه گذاری در غرفه آرایی و ساخت غرفه نمایشگاهی از واجبات نمایشگاه می باشد.
برای شرکت در نمایشگاه ها سعی نمایید از عوامل مهم و تاثیرگذار استفاده نمایید.
چرا که به میزان بسیار چشمگیری می تواند در جذب بازدیدکنندگان به غرفه شما کمک نماید و البته بهتر است در تزئین غرفه خود حتما به نکات و الزامات در این زمینه توجه شایان و ویژه ای نمایید. فاکتورهای فيزيکی غرفه فرصتي برای غرفه داران است تا انواع تکنیک های موثر و کارآمد را در يک طرح دقيق تلفيق سازند و به حداکثر نتايج خود دست يابند. هيچ فاکتوری در غرفه آرایی و ساخت غرفه نمایشگاه به تنهایی منجر به ايجاد غرفه ای موفق و سودمند نمی شود بلکه جميع فاکتورها موثرند.

درآمدی بر غرفه آرایی و خاطره سازی با استفاده از غرفه نمایشگاه


ماندگاری غرفه در اذهان بازديدکنندگان به تنهايی معياری با ارزش برای تعيين موفقيت غرفه است
و غرفه آرایی از اصول مهم در این زمینه می باشد.
در نتيجه بسياری از شرکتها به دنبال افزودن تعداد بازديد کنندگانی هستند که غرفه آنها را به خاطر بسپارند. تعداد بازديد کنندگانی که غرفه را می بينند و بعد از نمايشگاه نام شرکت، محصولاتش يا هر دو را به خاطر می سپارند، ماندگاری در ذهن را اندازه گيری می کند. ماندگاری در ذهن توسط غرفه آرایی و ساخت غرفه نمایشگاهی تا آنجا ارزشمند است که تاثير غرفه را از دامنه نمايشگاه فراتر می برد. اين امر به نوبه خود در تاثير بر تصميم گيری برای خريد کمک می کند و آگاهی از محصول و شرکت را در مدتی طولانی تر موجب مي شود. تحقيقات صورت گرفته در مرکز تحقيقات صنعت نمايشگاهي (CEIR) نشان داده است بازديدکنندگان واجد شرايط- کسانی که به احتمال بيشتری خريد می کنند- بيش از ساير بازديد کنندگان، غرفه هایی را که بازديد مي کنند به خاطر می سپارند.

فاکتورهای موثر بر ماندگاری غرفه


تحقيقات صورت گرفته توسط شرکت Exhibit Surveys نيز نشان مي دهد که چندين فاکتور- فاکتورهای عمدتا فيزيکی - نقشي قوی در به خاطر ماندن غرفه ايفا مي کنند.
يک غرفه جذاب
کارکنان مجرب
و غرفه آرایی ایده آل
وقتي با مولفه های حياتي طرح کلی غرفه، مانند پيام بازاريابی موثر، ترکيب می شوند حداکثر نتايج را ببار مي آورند. اين تحقيق علاوه بر ارايه اطلاعات به غرفه داراني که مي خواهند غرفه هايی به ياد ماندنی خلق کنند، با بخشهای ديگر صنعت نمايشگاهی نيز ارتباطی خاص دارد.

برخی از تاثيرات بالقوه ناشی از عوامل مختلف در اين گزارش بحث می شوند.
در زیر قصد معرفی عواملی را داریم که تاثیر معنادار بر مخاطب را دارا می باشند.
لازم به ذکر است که این عوامل عمدتا جلوه های فیزیکی می باشند؛

  • علاقمندي به محصول (64%) • شهرت شرکت (51%) • نحوه نمايش محصول (43%) • پرزنتيشن (43%) • غرفه آرایی(19%) • پرسنل غرفه (18%) • اشانتيون (15%) • نوشتجات (13%)

اندازه غرفه و تاثیر آن در غرفه آرایی


اندازه و ابعاد یک غرفه از عوامل بسیار مهم و بیاد ماندنی می باشد
بهتر بگوییم هرچه یک غرفه بزرگتر باشد بازدیدکنندگان بیشتر و بهتر می توانند آن را در ذهن خود حفظ نمایند ميزان فضاي لازم براي به خاطر ماندن يک غرفه همراه با افزايش اندازه نمايشگاه طي دو دهه گذشته رشد کرده است. درمورد نمايشگاهها، اندازه بايد با توجه به هزينه در برابر ROI (بازدهي سرمايه گذاري) سنجيده شود. توجه نمایید که اندازه غرفه می تواند در غرفه آرایی نیز تاثیر بسیاری داشته باشد و به شما در غرفه آرایی و طراحی غرفه اجازه مانور بیشتری را می‌دهد. هزينه های اضافی برای غرفه ای بزرگتر هنگامی قابل توجيه است که در مقابل هزينه هر فروش و يا تعداد تماسهاي لازم برای عقد قرارداد محاسبه شوند.

ذکر اين نکته حائز اهميت است تاثير غرفه بزرگتر بسته به:
محصولات نمايشی
استنباط هر بازديد کننده از نمايشگاه
نمای نمايشگاه
و نيروهای ديگر
متفاوت خواهد بود.

در بسياری از موارد حتی کوچکترين غرفه ها که در مکانی ظاهرا نامرغوب و حتی پشت سالن نمايشگاه واقع شده بودند جمعيت چشمگيری را به خود جلب کرده اند. علاقه بازديد کننده به محصولات نمايشی، تبليغات داخل غرفه، تبليغات پيش از نمايشگاه و تکنيک های بازاريابی مشابه که با مهارت به کار رفتند موجب جذب مشتری و فروش قابل ملاحظه ای در همين غرفه های کوچک شدند. با اين همه وقتی غرفه بزرگتر را به عنوان بخشی از استراتژی یکپارچه وسيعتر به کار می بريم- به خصوص در نمايشگاهی مهم- آنگاه بزرگی غرفه کمک فوق العاده به افزايش ماندگاری در ذهن می شود.

غرفه آرایی و رنگ غرفه نمایشگاه (19%)


تاثير رنگ و غرفه آرایی 19 درصد است.
غرفه ای که به خوبي طراحی شده باشد
و غرفه آرایی آن درست انجام شده باشد
عاملي قوی برای ماندگاری در ذهن دارد.
رنگ و غرفه آرایی و طراحی غرفه نمایشگاه عوامل قابل کنترلی هستند که در هر شرکتي فرق مي کنند. در حالی که ماهرانه ترين طراحی ها و غرفه آرایی های انجام شده گرايشي در جهت افزايش ماندگاري در ذهن ايجاد می کنند اما هزينه و ROI بار ديگر عواملي هستند که بايد مد نظر قرار بگيرند. طراحی غرفه و غرفه آرایی الزاما برای شرکتهایی که محصولات و خدمات خود را در نمایشگاه به نمایش نمی گذارند بسیار مهم می باشد. طراحی غرفه باید به گونه ای صورت پذیرد که بتواند پیامهای فروش و محصولات را متناسب با نیازهای بازدیدکننده ابلاغ نماید.

اکثر شرکتها باجه های اطلاع رساني را در طراحي غرفه و غرفه آرایی نمایشگاهی خود مي گنجاند
که به منزله ابزاري مفيد براي جمع آوری
کارتهای ويزيت
ارائه بروشور
کاتالوگ
... عمل می کند.

پرسنل اين باجه اطلاع رساني بايد کسي باشد که در خصوص محصول اطلاعات و تجربه لازم را دارد.
شواهد اخير دال بر اين حقيقت هستند که تابلوهاي داخل غرفه وقتي به عنوان فهرست سازي محصول استفاده مي شود تاثيری مثبت بر ترافيک غرفه دارد و مي تواند علاقه به محصول را ايجاد کند. مثلا تابلوهاي برجسته اي که در طراحي غرفه و غرفه آرایی تلفيق شده اند مي توانند بازديدکنندگان علاقمند به محصول را به خود جلب کنند در حالي که شايد بدون وجود اين تابلوها از غرفه بازديد نمی کردند. نتايج اين تحقيق براي طراحان و سازندگان غرفه مفيد است تا توليد سودبخش ترين غرفه به مشتريان کمک کنند. توجه داشته باشید که ما در آتلیه طراحی-معماری مسیحا در زمینه غرفه آرایی و ساخت غرفه های نمایشگاهی در خدمت شما عزیزان هستیم.

خواندن 2687 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 09 ارديبهشت 1397 07:43