موقعیت غرفه سازی
18 آوریل 2018
(0 رای‌ها)

موقعیت غرفه سازی و اهمیت آن در موفقیت در نمایشگاه

اهمیت موقعیت غرفه سازی در نمایشگاه از نظر بسیاری از افراد امری بسیار مهم است و برخی دیگر از کنار آن به سادگی عبور می کنند. در واقع مهم بودن یا نبودن موقعیت مکانی غرفه در نمایشگاه بسیاری از شرکت کنندگان را دچار سردرگمی نموده است. موقعیت مکانی غرفه شما هر چه که باشد برای موفقیت نیاز به تلاش , برنامه ریزی و هدفمندی دارید و موفقیت در هر کاری فرمول یا معادله خاصی ندارد تا بتوانید از آن برای رسیدن به قله های موفقیت استفاده کنید. این شما هستید که به عنوان فرد نهایی برای غرفه نمایشگاهی تان تصمیم گیری می کنید و تصمیم درست می تواند به پیشرفت شما و غرفه سازی نمایشگاه تان کمک نماید.

غرفه های نمایشگاهی معمولا به صورت:

  1. تک وجهی
  2. دو وجهی
  3. سه وجهی
  4. و چهار وجهی و یا غرفه جزیره ای
تقسیم می شوند انتخاب هر نوع غرفه با توجه به:
هزینه ها
نوع خدماتی که ارائه می نمایید
و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید ,
محصولات و کالا هایی که ارائه می کنید
همچنین هدفی که به منظور دستیابی به آن اقدام به ساخت غرفه نمایشگاه نموده اید
انجام می شود اینکه شما کدام یک از این نوع از غرفه ها را انتخاب می کنید کاملا به تصمیم شما بستگی دارد.

اهمیت موقعیت غرفه سازی در نمایشگاه


موقعیت غرفه سازی و اهمیت آن در نمایشگاه مسئله ای جذاب و پر حاشیه است
و می تواند تعیین مکان اولیه غرفه نمایشگاهی را به یک پروسه پر فشار و استرس زا تبدیل نماید.
نمایشگاه بزرگترین ویترین تجاری و تبلیغاتی حال حاضر دنیاست و رسیدن به آنچه شما در ذهن دارید و به همراه تیم تان برای رسیدن به آن تلاش کرده اید ارزش آن را دارد که در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید و آگاهانه تصمیم بگیرید. قرار دادن موقعیت غرفه سازی نمایشگاهی در نزدیکی درب های ورود و خروج سالن های نمایشگاهی می تواند فرصتی تازه برای جلب توجه بازدید کنندگانی که یا به تازگی وارد نمایشگاه شده اند و یا با خستگی در حال خروج می باشند ایجاد می نماید. البته شما می توانید در صورتی که توان مالی شما اجازه می دهد می توانید غرفه های سه وجهی یا گوشه ای و یا حتی غرفه های جزیره ای را اجاره نمایید. زیرا غرفه نمایشگاهی جزیره و سه وجهی دارای بهترین موقعیت غرفه سازی و مناسب ترین بستر برای فعالیت در نمایشگاه است.
همچنین شناخت مخاطبین و بازدیدکنندگان نیز می تواند در تعیین موقعیت غرفه سازی نمایشگاه موثر باشد.

مزایای اهمیت موقعیت غرفه سازی در نمایشگاه


انتخاب مناسب موقعیت غرفه سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی مزایای زیادی دارد.
که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
ارتباط مناسب با مخاطبین
نمایش بهتر غرفه نسبت به سایر غرفه های همسایه
افزایش اعتماد به نفس غرفه داران و پرسنل غرفه
دسترسی آسان تر افراد به غرفه نمایشگاهی
بیشتر نمایان شدن غرفه در میان دیگر غرفه ها
افزایش فروش بیشتر با جذب بازدیدکننده بیشتر
معرفی بهتر و آسان تر محصولات
جلب اعتماد بیشتر مشتریان
کمک به برندسازی شرکت و تبلیغات بهتر
تبلیغات در بهترین مکان های نمایشگاه
مزایای انتخاب درست موقعیت غرفه سازی و ساخت غرفه را نمی توان انکار کرد.
اگر چه با انتخاب بهترین موقعیت در نمایشگاه نمی توان انتظار داشت که به صورت صد در صد از این نمایشگاه بازدهی داشت اما می توان با انتخاب مناسب مکان ساخت و طراحی غرفه گام مهمی در موفقیت برداشت.

نکاتی در مورد اهمیت موقعیت غرفه سازی


عدم انتخاب غرفه ای که دارای عمق بیشتر نسبت به طول آن است هر چه طول غرفه نمایشگاه بیشتر باشد امکان نمایش بهتر کالاها و محصولات شما بیشتر است و در واقع شما در نمایشگاه بیشتر دیده می شوید. از این رو غرفه ای انتخاب کنید که بیشترین میزان دیده شدن را دارد. عدم انتخاب غرفه در نزدیکی رستوران , سرویس بهداشتی و خدمات زیرا وجود این مکان ها باعث می شود کمتر کسی به غرفه شما توجه نماید زیرا اغلب افراد برای رفع نیازهای خود به این بخش از نمایشگاه می آیند و توجه چندانی به غرفه شما ندارند.
تعیین موقعیت غرفه سازی بر اساس آنچه قصد دارید آن را نمایش دهید

حساسیت به خرج دادن روی موقعیت غرفه سازی نمایشگاه تنها زمانی اهمیت دارد که شما از حضور در نمایشگاه حرفی برای گفتن داشته باشید و بخواهید در میان هم صنفان خود توجه بیشتری از مخاطبین و بازدیدکنندگان را جلب نمایید. اگر برای کسب تجربه پا به یک نمایشگاه می گذارید انتخاب محل و موقعیت غرفه سازی چندان حساسیتی ندارد و بهتر است خیلی روی این مسئله پافشاری نداشته باشید. یک غرفه معمولی نه چندان بزرگ در یک مکان معمولی اجاره کنید و کار خود را آغاز نمایید. با کسب تجربه از این غرفه می توانید خود را برای دوره های بعدی و نمایشگاه های آتی آماده نمایید. تجربیات خود از این نمایشگاه را یادداشت نمایید و تمام نکاتی که در انتخاب بهترین محل و موقعیت غرفه سازی برای بهتر دیده شدن نیاز دارید را به دست آورید.

میزان اهمیت موقعیت غرفه سازی در نمایشگاه


میزان اهمیت موقعیت غرفه سازی در نمایشگاه به اندازه ای زیاد است که بسیاری از شرکت کنندگان در صورتی که غرفه ای مناسب برای ارائه محصولات و خدمات خود پیدا نکنند و مطلع شوند که غرفه آنها برای کار آنها مناسب نیست از شرکت در غرفه انصراف می دهند و اجازه می دهند شرکت کننده دیگری جای آنان را در نمایشگاه بگیرد! از طرف دیگر شرکت های زیادی نیز بوده اند که در بهترین غرفه های یک نمایشگاه حاضر شده اند اما در پایان به جز شکست چیز دیگری به دست نیاورده اند و یا به عکس آن شرکت هایی که دارای مکان و موقعیت غرفه سازی مناسبی نبوده اند اما توانسته اند بازدهی خوبی از حضور در نمایشگاه به دست آورند.
از این رو رد و یا قبول این مسئله با وضوح کامل کار درستی نیست. البته ناگفته نماند که شیوه حضور در نمایشگاه و غرفه آرایی در کشور ما با سایر کشورها تفاوت هایی دارد و در این میان باید تلاش شود تا ساخت غرفه در نمایشگاه در ایران نیز همانند سایر کشورها به کیفیت مطلوب برسد. و این طور نباشد که بهترین مکان ها و موقعیت غرفه سازی نمایشگاه با قیمت های نجومی به فروش برسد و تنها شرکت هایی که حاضرند در قبال آن پول های هنگفت پرداخت کنند بتوانند از بهترین موقعیت غرفه سازی نمایشگاه برخوردار باشند.
برای مشاوره در زمینه انتخاب بهترین موقعیت غرفه سازی و طراحی و ساخت غرفه در نمایشگاه با شرکت غرفه سازی مسیحا در تماس باشید.

خواندن 1897 دفعه