طرح غرفه و طراحی غرفه نمایشگاه با خلق طرح های خاص و اختصاصی
25 جون 2017
(0 رای‌ها)

طرح غرفه و طراحی غرفه نمایشگاه با خلق طرح های خاص و اختصاصی

طرح غرفه در ساخت غرفه نمایشگاه اولین اقدامی است که توسط طراح غرفه انجام می شود. اصولا برای شروع هر کاری نیاز است که ابتدا اهداف و نیازهای خود را جمع آوری نموده و به بررسی تک تک آنها بپردازیم. داشتن یک طرح غرفه جهت غرفه سازی نمایشگاه نیز از این مقوله مستثنی نیست و برای داشتن یک طرح غرفه خوب و خاص بهتر است تا هر چه اطلاعات نیاز داریم در مورد شرکت کارفرما, بودجه شرکت و نوع فعالیت آن و نیز نمایشگاهی که قرار است برای طراحی غرفه آن طرح غرفه ارائه نماییم به دست آوریم.
دنيايي امروز تنها عرصه ای براي ظهور خلاقيت ها و نوآوری هاست زیرا كه با نوآوری و خلاقیت است که می توان به هر هدفی در این جهان دست یافت و نيل به اين نوآوري ها جز در سايه تخصص ، دانش و تجربه تحقق نخواهد يافت.
این نمود در طراحی غرفه و طرح غرفه نیز مشاهده می شود . در چنین جهانی استفاده بهينه از تکنولوژی ها و روش هاي برتر شرط لازم براي دستيابي به پاسخي مطلوب برای طرح غرفه ایده آل در جهت ارضاي نيازهای مشتريان گرامي غرفه سازی و غرفه آرایی به شمار مي آيد.

آنچه باید در ارائه طرح غرفه به عنوان یک طراح غرفه بدانیم


ایده های ذهنی کارفرما را نادیده نگیرید
یک طرح غرفه می تواند ایده های کارفرما را نشان دهد بنابراین جلب رضایت کارفرما در ارائه طرح غرفه از اساسی ترین اقدامات شما به عنوان یک طراح غرفه است. همانطور که می دانیم ساخت غرفه نمایشگاهی این امکان را به کارفرما می دهد که بتواند ایده های خود را در طرح به صورت خاص لحاظ نماید و با این کار نوآوری و خلاقیت خود را نیز نشان می دهد.
هر گونه سهل انگاری در ارائه طرح غرفه با سفارش دهندگان يك غرفه نمایشگاهی در مورد اهداف ، نيازها و انتظارات از شركت در نمايشگاه مورد نظر می تواند تبعات منفی روی نحوه همکاری طراحان غرفه با کارفرمایان داشته باشد و هم طراح و هم کارفرما نتوانند به نتیجه دلخواه خود که کسب درآمد بیشتر و نیز مطرح شدن در حیطه کاری خود به عنوان یک شخصی شرکت پیشرو باشد.
بر این اساس با در نظر گرفتن شرايط و موقعيت غرفه چندين پيش طرح غرفه ، آماده كرده و پس از مقايسه و اصلاح و اتفاق نظر در مورد طرح غرفه نهایی كار طراحي سه بعدي و شبيه سازي كامپيوتري طرح مورد نظر را آغاز نمایید. بهتر است بگوییم که برای اینکه طراح غرفه حرفه ای شوید سعی کنید نیازهای کارفرمای خود را درک نمایید و تلاش نکنید تا ایده های ذهنی او را با آنچه خود در سر دارید و یا با آن راحت تر هستید تطبیق دهید.
این شما هستید که به عنوان طراح غرفه باید خود را با شرایط و نیازهای مشتری خود تطبیق دهید و تا آنجا که بتوانید ایده های او را روی طرح غرفه مورد نظر پیاده سازی نموده و قابل اجرا نمایید.

از فناوری های جدید در خلق طرح غرفه استفاده کنید


برای خلق و ارائه بهتر یک طرح غرفه بهتر است از تمامی امکانات و فناوری ها و پیشرفت هایی که در زمینه طراحی و غرفه آرایی وجود دارد استفاده نمایید این کار دست شما را باز می گذارد .
شبيه سازي كامپيوتري اين امكان را به طراح غرفه مي دهد كه جزئيات طرح به دقت برسي شده و از نظر زيبايي و كارايي مورد ارزيابي قرار بگیرد. اين كار علاوه بر اطلاع از طرح به هنگام اجرا ، از دوباره كاري نيز جلوگيري كرده و امكان طراحي نور را به متخصصان نور پردازي مي دهد. پس از تكميل و تائيد جزئيات طرح شيبه سازي شده كار ساخت غرفه و اجرای آن آغاز مي شود.

در طرح غرفه خود محتواسازی نمایید


غرفه سازی جذاب و زيبا يكي از مهمترين عوامل موفقيت در پيشبرد اهداف یک شرکت در حضور وی در هر نوع نمایشگاه است. غرفه های نمایشگاهی در عین سادگی می توانند جذاب و زیبا نیز باشند و بيش از بيش توجه بازيد كنندگان را به خود جلب نمایند.
مطالعه روی رفتار بازدیدکنندگان نمایشگاه ها و مشتریان شرکت ها می توانید ایده هایی برای جذب آنها را در طرح غرفه خود به دست آورید. این دستاورد مهمی برای هر طراح غرفه است که بتواند با ایده های جدید مخاطبین را شگفت زده نماید و آن ها را ترغیب و وادار کند تا از غرفه نمایشگاهی وی بازدید نمایند.
البته زیبایی و جذابیت تنها گام اول در جذب مشتری است باید بدانیم در طرح غرفه خوب و قوی تنها زیبایی غرفه ملاک نیست بلکه طراحی غرفه باید به گونه ای باشد که مشتری را فراری ندهد بلکه با راهکارهایی او را در غرفه نمایشگاهی نگه دارد تا غرفه دار بتواند او را متقاعد به خرید و استفاده از محصولات و خدمات شرکت نماید.
محتوای هر غرفه همان طراحی داخلی غرفه و نحوه چیدمان محصولات و سایر ابزارهای داخل غرفه است به گونه ای که نیازهای مشتریان را در نظر داشته و بتواند به این نیازها پاسخ دهد. پس محتوا سازی در طرح غرفه را فراموش ننمایید و به چیدمان غرفه اهمیت بدهید.

مطالعه طرح غرفه برندهای موفق


با ورود به عرصه نمایشگاه مشاهده می کنید که برندهای بزرگ و کوچک با استفاده از طرح غرفه های خاص و جذاب و نیز استفاده از سایر انواع جذابیت ها از جمله هدایای تبلیغاتی نام برند خود را در ذهن ها ثبت می کنند. با هدایای تبلیغتی خاص برند خود را خاص کنید. روی طرح غرفه شرکت و برندهای بزرگ مطالع نمایید و عوامل موفقیت آن ها را بررسی کنید.

طرح غرفه اختصاصی برای مخاطبین خاص شرکت

برای برند شدن و دیده شدن غرفه نمایشگاهی نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیست. کافیست مخاطبین کافرمای خود را شناخته و تنها برای او تبلیغ نمایید. این از مزیت های بزرگ یک طرح غرفه است که بتواند بازدید کننده را به یک مشتری تبدیل نماید. در نظر گرفتن تمامی آنچه یک مشتری به آن نیاز دارد می تواند مهم ترین عامل در جذب وی باشد. طراحی غرفه باعث می شود تا غرفه نمایشگاهی شما در میان انبوهی از غرفه ها بدرخشد و دیده شود.

خواندن 1910 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 فروردين 1397 17:13