طراحی غرفه در انواع مختلف غرفه بر اساس سازه و موقعیت غرفه
22 جون 2017
(0 رای‌ها)

طراحی غرفه در انواع مختلف غرفه بر اساس سازه و موقعیت غرفه

طراحی غرفه و ساخت غرفه نمایشگاه در انواع مختلف انجام می شود . ساختمان هر غرفه بر اساس مصالح و متریالی که در ساخت آن استفاده شده است به چند دسته تقسیم می شوند ،که در اینجا به این موارد اشاره می کنیم:

انواع طراحی غرفه


طراحی غرفه از نوع غرفه‌های پیش ساخته :در طراحی غرفه می توان از غرفه های پیش ساخته استفاده کرد در این روش از قطعات پیش‌ساخته آلومینیومی یا فولادی و پانل‌های متفاوت، با طرح‌های ویژه برای ساخت غرفه استفاده می‌شود. امروزه با توجه به رشد روز افزون در صنعت غرفه سازی و غرفه آرایی تنوع زیادی در قطعات تولیدی وجود دارد که می توان توسط آنها طرح های مختلفی را به اجرا درآورد.
طراحی غرفه از نوع غرفه‌های استاندارد :طراحی غرفه های استاندارد که معمولا به صورت مشابه و با توجه به درخواست شرکت کنندگان ساخته می شوند می توانند با هزینه ای بسیار کمتر از انواع دیگر غرفه سازی که برای اهداف خاصی آماده شوند و فضای مناسبی برای شرکت هایی که تمایل دارند کالا و محصولات خود را به نمایش بگذارند به وجود می آورد.
طراحی غرفه از نوع غرفه‌های خاص و ترکیبی: در طراحی غرفه های خاص و ترکیبی که بهترین نوع غرفه سازی جهت جلب توجه مخاطبین و جذب مشتری است از مصالح سنتی و پیش ساخته هر دو در کنار هم استفاده می شود. این نوع طراحی از بهترین طراحی غرفه محسوب می شود و پیاده سازی آنها در چند ساعت انجام می گیرد. سهولت در طراحی این نوع غرفه ها و نیز پیاده سازی آنها باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشند. در این نوع ساخت غرفه , طراح غرفه به راحتی می تواند هر شکل و مدلی که بخواهد در غرفه خود پیاده سازی و اجرا نماید. ترکیب های مختلف شیشه در این نوع غرفه سازی جذابیت زیادی را برای آنها به دنبال دارد.
طراحی غرفه از نوع غرفه‌های سنتی :در غرفه سازی سنتی از مواد و مصالح سنتی همچون نئوپان , چوب و .... جهت ساخت غرفه و طراحی غرفه استفاده می شود. در گذشته غرفه های نمایشگاهی از این دست مصالح استفاده می کردند اما در حال حاضر استفاده از مصالح ترکیبی و خاص مرسوم است.

طراحی غرفه بر اساس سازه


طراحی و غرفه سازی بر اساس سازه هایی که مورد استفاده قرار می گیرند نیز انواع مختلفی دارد. مسئله مهم در غرفه سازی انتخاب بهترین نوع غرفه برای ساخت غرفه ماست. به طور کلی طراحی غرفه و ساخت غرفه بر اساس سازه به سه دسته تقسیم می شود این سه دسته شامل موارد زیر می باشد:
1. غرفه های ساختنی
2. عرفه های اسپیس فریم
3. غرفه های مدولار ویژه
در طراحی غرفه های ساختنی
در طراحی غرفه از نوع غرفه های ساختنی از متریال ها و مصالحی همچون ام دی اف، نئوپان، چوب، شیشه، پروفیل های آهنی، پارکت یا سرامیک در ساختن کف غرفه استفاده می شود همچنین در ساختن لوگو و نام تجاری و نیز سر در غرفه از یونولیت های مختلف استفاده میشود.
طراحی غرفه و غرفه سازی به روش اسپیس فریم در دو دسته کلی انجام می شود که شامل:
۱- غرفه سازی درونی
۲- غرفه سازی بیرونی
می باشد. در ساخت این نوع غرفه ها از یک الگوی مشابه استفاده می شود. سازه ها و مصالحی که استفاده می شود دارای فلزات یا آلیاژ های متفاوت است و این سازه ها به صورت منظم در کنار هم قرار می گیرند. سازه ها توسط بست اسپیس به هم متصل می شوند و یک غرفه زیبا و مناسب به وجود می آورند. در این نوع غرفه سازی ستون هایی از فلز و فضاهایی به وجود می آید که می توان از آنها برای قرار دادن بنر ها و قاب های چاپ شده استفاده کرد.
طراحی غرفه در این نوع غرفه های نمایشگاهی از یک الگوی یکسان پیروی می کنند و در ساخت آنها از قطعات پیش ساخته و استاندارد، استفاده می شود. با طراحی و مونتاژ این قطعات می توان طراحی غرفه را انجام داد. نظم و استواری این نوع غرفه ها بالاست و با استفاده از پروفیل های آلومینیومی و سازه هایی با همین جنس در ابعاد متفاوتی ساخته میی شوند. نوع ساخت غرفه های مدولار به گونه ای است که در آن می توان از انواع پنل های مختلف لایت باکس ،چاپی، پلکسی و … استفاده و غرفه را تزئین کرد.

طراحی غرفه نمایشگاه مدولار در انواع متفاوت


ساخت غرفه به روش مدولار نیز دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها کاربردهای خاص خود را دارند.
1. طراحی غرفه مدولار ویژه
2. طراحی غرفه مدولار سالنی
طراحی غرفه مدولار ویژه:
غرفه سازی مدولار ویژه برای ایجاد المان های نمایشی و ایجاد فضاهای مناسب در غرفه های کوچک استفاده می شود. تنوع این غرفه ها بسیار زیاد است و با هزینه ای مناسب می توان یک غرفه نمایشگاهی خوب آماده نمود. در این نوع می توان از انواع ویترین ها , میز , دیوار نور , اتاق مذاکره , المان های افقی و عمودی و ... استفاده کرد.
طراحی غرفه مدولار سالنی:
الگوی ساخت این نوع غرفه نیز به صورت یک شکل است و برای مستقر شدن شرکت کنندگان و با سفارش برگزار کننده ی نمایشگاه طراحی می شوند. این نوع غرفه ها دارای فضایی مستقل هستند که دارای امکاناتی برای سرویس دهی به مخاطبان و بازدید کنندگان و نیز بهره برداری های مختلف برخوردار می باشند.

انواع غرفه نمایشگاهی


غرفه های نمایشگاهی نیز بر اساس موقعیت خود در سالن نمایشگاه به چهار دسته تقسیم می شوند . این چهار دسته شامل موارد زیر می باشد:
• غرفه نمایشگاهی ردیفی یا خطی که به آن غرفه معمولی نیز گفته می شود. موقعیت اين غرفه ها به گونه ای است که از سه طرف با غرفه هاي ديگر همجوار می باشد و از انتها از يك طرف به راهرو مشرف است. غرفه هايي كه بر بزرگتري دارند به شرط داشتن عمق كافي جهت طراحی غرفه مناسب ترند. به غرفه هاي معمولي به لحاظ اينكه در رديف غرفه هاي ديگر قرار دارند غرفه هاي رديفي نيز گفته مي شود. طراحی غرفه در این نوع غرفه ها ارزان تر است.
• غرفه های نمایشگاهی نبشی یا گوشه که از دو طرف با غرفه هاي ديگر داراي ديوار مشترك و از دو طرف ديگر به دو راهرو متصل اند. طراحي غرفه و غرفه آرایی اين غرفه ها هزینه بیشتری به دنبال دارد و کمی پیچیده تر و مشکل تر است، اما چون از دو طرف ديده مي شوند داراي ارزش بالايي هستند. به غرفه هاي نبشي غرفه هاي دوبر نيز گفته مي شود.
• غرفه نمایشگاهی شبه جزیره ای که از يك طرف بسته و از سه طرف دیگر در معرض ديد قرار دارند. به همین دلیل این نوع غرفه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و طراحی غرفه در این نوع غرفه ها نیز کمی پیچیده تر و حساس تر است. این نوع غرفه ها به دلیل اینکه از سه طرف دید دارند در جذب بازدید کننده تاثیر بیشتر دارند. به اين غرفه ها، غرفه نمايشگاهي انتهايي نيز گفته مي شود.
• غرفه نمایشگاهی جزیره ای که از بهترین , با کیفیت ترین و مناسب ترین نوع برای طرحی غرفه است و می توان در طراحی غرفه از آن استفاده کرد. غرفه جزيره ای است كه در محاصره راهروهاست و از چهار طرف قابل ديد و دسترسي است. غرفه هاي جزيره اي از ارزش نمایشی - تبلیغاتی بالايي برخوردار هستند و معمولا در سايت هاي نمايشگاه ها طوري تقسيم بندي شده اند كه كمتر داراي چنين غرفه هايي هستند. به اين غرفه ها، غرفه هاي بلوكي نيز گفته مي شود. مسلم است که هزینه طراحی غرفه در این نوع غرفه ها گران تر است و از حساسیت بالایی برخوردار است.
در طراحی غرفه بهتر است از نوع غرفه ای استفاده شود که از هر جهت برای کار شما مناسب تر باشد. انتخاب غرفه برای طراحی غرفه در نمایشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید بهترین نوع طراحی غرفه را انتخاب نمایید.

خواندن 2230 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 فروردين 1397 16:24