طراح غرفه و غرفه آرا
24 می 2017
(0 رای‌ها)

طراح غرفه و غرفه آرا حرفه ای بودن آسان است اگر ...

طراح غرفه کسی است که طرح ها و ایده های ذهنی مشتری را به مرحله طراحی و اجرا می رساند. هر طرحی که برای غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته شود برای پیاده سازی نیازمند آن است که با یک طراح غرفه متخصص و حرفه ای در میان گذاشته شود. اگر شما یک طراح غرفه هستید و قصد دارید در کار خود حرفه ای باشید باید بدانید که چه ویژگی ها و معیارهایی باید داشته باشید تا بتوانید جوابگوی طرح ذهنی و ایده آل های مشتریان خود باشید.

درک نیاز مشتری توسط طراح غرفه


مشخصه مهم یک طراح غرفه دانش , تجربه و تخصص اوست اولین کاری که یک طراح غرفه باید انجام دهد این است که بداند چه چیزی را می خواهد به نمایش بگذارد . آیا طرحی که انتخاب شده می تواند پاسخ گوی نیازهای شرکت باشد و اهداف شرکت را به خوبی نمایان می سازد یا نه ؟
برای درک نیازهای مشتری خود وقت بگذارید و طرح غرفه را بر اساس این نیازها و اهداف ارائه نمایید.
این مطالعه و بررسی اولین گام هایی است که در راه طراح غرفه حرفه ای شدن باید بردارید.
چیزهایی که ما به عنوان یک طراح غرفه متخصص و حرفه ای نیاز به دانستن آن ها داریم تا بتوانیم طراحی غرفه بی نقص و منحصر به فردی را ارائه دهیم به صورت زیر است :
1- شرکت کارفرما در چه زمینه ای پیشرو است ؟
این می تواند شامل محصولات شرکت جهت فروش ، خدماتی که شرکت ارائه می دهد و یا تاریخچه شرکت باشد.
2- آیا شرکت کارفرما تا کنون غرفه نمایشگاهی داشته است؟
اگر این اولین غرفه نمایشگاهی آنها است، چه عواملی در طراحی غرفه نمایشگاه شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟ اگر شما از غرفه نمایشگاه قبلی خود رضایت ندارید، چه عاملی باعث عدم رضایت شما شده است؟
3- میزان بودجه شرکت را برای طراحی و غرفه سازی بدانید
بودجه پیشنهادی شرکت چقدر است؟ و آیا قابلیت افزایش دارد؟ هزینه شرکت در غرفه های نمایشگاهی قبلی به چه میزان بوده استت تمامی این سوالات می تواند راهگشای مراحل بعدی باشد.
جلب رضایت کارفرما
انتخاب یک طراح غرفه از چالش های مهمی است که برای حضور موفق و موثر در هر نمایشگاه باید به آن توجه فراوان داشت. درک صحیح از نیاز های مشتری مشخصه اساسی و مهم یک طراح غرفه است. جلب رضایت کارفرما نیز نکته مهم دیگری است که می تواند باعث موفقیت و یا عدم موفقیت یک طراح غرفه باشد.
مشتری شما قطعا هزینه های زیادی را برای شرکت در نمایشگاه متقبل می شود بنابراین کمترین انتظار او حضور موفق در نمایشگاه و جلب مشتری و افزایش فروش است. قطعا مشتری شما میل دارد غرفه نمایشگاهی وی بیشترین بازدهی را داشته باشد و با مشتریان جدید تعامل و همکاری نماید. باید به تمامی نیازها و اهداف کارفرمای خود احترام بگذارید و تمامی خواسته های او را در صورت امکان برآورده نمایید.

طراح غرفه نباید به مشتری خود نه بگوید
در تمامی مراحل طراحی غرفه رضایت مشتری را مد نظر قرار دهید. یک طراح غرفه خوب هرگز به طرح ها و ایده آل های مشتری خود نه نمی گوید بلکه خود را به آنچه کارفرمایش می خواهد مطابقت می دهد و همواره راهی پیدا می کند تا پیچیده ترین و سخت ترین طرح های مشتری خود را پیاده سازی نماید. مسلما آنچه شما می خواهید با آنچه مشتری برای طرح غرفه خود در نظر دارد متفاوت است پس سعی نکنید ایده های خود را به مشتری تحمیل نمایید. غرفه نمایشگاهی مختص مشتری است و این اوست که تصمیم می گیرد چه طرحی برای غرفه خود داشته باشد.
به عنوان طراح غرفه خلاقانه بیندیشید و جسور باشید
اساس کار طراحی چه طراح غرفه یا هر گونه طراحی دیگر بر پایه خلاقیت است. نگاه نو و دست اول همیشه و همه جا اولین و مهم ترین گام پیروزی است به خصوص در امر غرفه سازی نمایشگاهی خلاقیت حرف اول را می زند. اما این خلاقیت را چگونه به دست آوریم ؟ مطالعه شاید بهترین راه برای ایده گرفتن باشد همچنین بررسی و مشاهده طرح های جدید و به روز در دنیا نیز می تواند به شما ایده های خوبی بدهد. خاطرات ما از مكان‌ها و اشخاص و رفتارشان خلاقیت را در ما پرورش می دهد. خانه‌ای یا داستانی از یك مشتری خاص، در یك مكان خاص، و در یك زمان خاص یک تجربه را غنی می‌سازد و به آن معنا و دلیلی برای بودن می‌دهد.
جسور باشید و از ایده های نو نهراسید . روتین عمل کردن و روتین فکر کردن همیشه و همه جا به شکست شما به عنوان یک طراح منجر خواهد شد.
نگاه حرفه ای , سرعت عمل و کیفیت برتر رمز موفیت شما طراح غرفه است
یک طراح غرفه علاوه بر خلاقیت باید به کاری که می خواهد انجام دهد نگاه حرفه ای و مدیرانه داشته باشد. برای هر کاری می خواهید انجام دهید یک طرح خاص و اختصاصی داشته باشید. حرفه ای فکر کنید و حرفه ای عمل کنید. کیفیت بالا و سرعت عمل شما نیز تاثیر بسیار خوبی روی رضایت کارفرما دارد. طراح غرفه باید بداند هر المان را در کجا قرارداده و چگونه ارتباط بین این المان ها را رعایت کند. همچنین طراح غرفه با انواع و اقسام متریال و مواد اولیه آشناست. می داند از ساده ترین ابزارها چگونه استفاده کند تا بهترین و مناسب ترین نتیجه را دریافت نماید. اینکه بدانید که چه ابزار هائی برای مستندات تبلیغاتی و غرفه سازی نمایشگاهی خود احتیاج دارید ، یکی از مهم ترین مراحل طراح غرفه حرفه ای شدن است.

خواندن 1542 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 فروردين 1397 15:41