غرفه سازی نمایشگاه در نمایشگاه های تخصصی چگونه باید باشد؟
22 می 2017
(0 رای‌ها)

غرفه سازی نمایشگاه در نمایشگاه های تخصصی چگونه باید باشد؟

غرفه سازی نمایشگاه و طرح غرفه از اصلی ترین و مهم ترین نکات در نمایشگاه ها می باشد و می تواند به میزان بسیار چشمگیری در میزان بازدید از غرفه نمایشگاه شما تاثیر گذارد.
نمایشگاه های تخصصی نیز از این قاعده مستثنا نمی باشند و باید در این نمایشگاه ها نیز غرفه سازی نمایشگاه و نحوه طراحی غرفه از اهمیت بسیار خاص و ویژه ای برخوردار است چراکه در نمایشگاه های تخصصی کلیه شرکت کننده از صنفی خاص هستند و رقابت بسیار شدیدی بین آنها وجود دارد. علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان این نمایشگاه ها از عموم نمی باشند و عملکرد این نمایشگاه ها مانند بازار های اختصاصی مانند فروشگاه بنز می باشد.

غرفه سازی نمایشگاه در نمایشگاه های تخصصی


اهمیت طراحی و غرفه سازی نمایشگاه در نمایشگاه های تخصصی را می توان خیلی بیشتر از نمایشگاه های تجاری دانست چراکه این نمایشگاه ها در مکان هایی ثابت هستند و در محل های دائمی برای مدت زمان بسیار زیادی دایر می شوند.
نمایشگاه های تخصصی برخلاف نمایشگاه های تجاری بازدیدکنندگان اتفاقی ندارند و در این نمایشگاه ها طراح اصولا از قبل با مشتریان قرارداد را منعقد می نماید. این نمایشگاه ها در سایر نقاط جهان موجود می باشند و از استقبال خوبی نیز بهره مند می شوند.
در برخی از این نمایشگاه ها نیز هر ساله غرفه سازی نمایشگاه نیز تمدید می شود و طراحی غرفه جدید برای آن اجرا می شود به طور مثال طراحی نمایشگاه تخصصی NeoCan هر ساله تحدید می شودNeoCan برای طراحان داخلی و حرفه ای در شیکاگو برگزار می شود و هر ساله آخرین محصولات خود را به نمایش می گذارد.
در آلمان نیز می توانید این نمایشگاه ها را ببینید و اکثرا نمایشگاه های سردمدار شرکت های اتومبیل سازی در جهان می باشند که غرفه های خود را در نزدیکی کارخانه های خود دایر می نمایند و در همان نزدیکی غرفه سازی نمایشگاه خود را اجرا می نمایند.
طرح غرفه و غرفه سازی نمایشگاه در این نمایشگاه ها الزاما باید دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی باشد چراکه طرح های غرفه ها هر ساله باید بهتر شوند و از طرفی این غرفه ها باید بسیار چشمگیر بوده و تمامی نکات غرفه سازی باید به بهترین شکل ممکن در آن ها رعایت شود.

جذابیت غرفه سازی نمایشگاه انجام شده برای این نمایشگاه ها باید به حد بسیار بالایی باشد و از دیگر موارد دارای اهمیت این می باشد که این غرفه ها باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشند تا بتوانند برای مدت زمان زیادی سر پا باقی مانده و خود نمایی نمایند.
استفاده از متریال مناسب ، استفاده از نورپردازی مناسب ، استفاده از طرح غرفه نو و ایده آل ، اجرا و غرفه سازی بی نقص، اینها همگی از عوامل بسیار مهم در غرفه سازی نمایشگاه و طراحی غرفه می باشند که می تواند یک غرفه ایده آل را برای مدت زمان زیادی به ارمغان آورد. در طراحی این غرفه ها باید به تمامی نکات مهم توجه نمود و طرح ایده آلی داشت که این طرح بتواند برای بازدیدکنندگان به میزان بسیار چشمگیری جذابیت داشته باشد و تکراری نشود.

خواندن 1081 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 فروردين 1397 15:37