طراح غرفه و مهم ترین ویژگی های طراحان برتر غرفه
13 مارس 2017
(0 رای‌ها)

طراح غرفه و مهم ترین ویژگی های طراحان برتر غرفه

طراحی غرفه مهم ترین رکن موفقیت در نمایشگاه غرفه سازی برای هر شرکت رکن اساسی برای موفقیت در هر نمایشگاه است بنابراین طراحی غرفه خود را به دست یک طراح غرفه متخصص می سپارند. طراحی غرفه تخصصی است که در آن کلیه عوامل طراح و عوامل اجرایی اعم از معماران , نقشه کش ها , نجارها , آهنگران , بناها و ... در کنار یکدیگر اقدام با آفرینش طرحی زیبا می کنند. استفاده از ایده های خلاقانه و استفاده از ابزارهای کاربردی در طراحی غرفه همچونن نورپردازی , رنگ و صدا می تواند جذابیت غرفه را دو چندان نماید.

طراح غرفه کیست ؟


یک طراح غرفه جهت طراحی غرفه و غرفه آرایی نمایشگاهی ابتدا باید غرفه را مورد بررسی قرار دهد و تحلیل های لازم را از نوع نمایشگاه , هدف از شرکت در نمایشگاه و نوع کسب و کار , محصولات یا خدمات شرکت برآورد نماید. تجربه و تخصص طراح غرفه و نیز دید هنری او در طراحی غرفه نمایشگاهی باعث می شود که غرفه ای جذاب و گیرا طراحی شود.
یک طراح غرفه نمایشگاه باید با متریال غرفه سازی نمایشگاه از نزدیک آشنا باشد. طراح حرفه ای غرفه نمایشگاه با ابزا ر و لوازم غرفه سازی و متریال ساخت غرفه آشنایی لازم را دارد و می داند که کجا از چه نوع متریال و ابزاری استفاده نماید. طراح غرفه باید همگام با تکنولوژی روز دنیا پیش برود و با جدیدترین ایده ها و ابزارها آشنا باشد.
مهم ترین هدف از ساخت غرفه در هر نمایشگاه معرفی صحیح محصولات و خدمات شرکت است بنابراین طراح غرفه باید به خوبی به نمایش محصولات و کالا بپردازد و با استفاده از همین کالاها می تواند غرفه آرایی نمایشگاهی را انجام دهد. ایده پردازی برای یک غرفه آرا و غرفه ساز حرفه ای از اساسی ترین تخصص هاست پرهیز از تکرار و روی آوردن به نوآوری و ابتکار در طراحی غرفه یکی از جذابیت های هر غرفه است که می تواند در جذب مخاطبین تاثیر مثبت و فوق العاده ای داشته باشد.

ویژگی های طراح غرفه حرفه ای


یک طراح حرفه ای باید بداند که طراحی غرفه در هر نمایشگاه با نمایشگاه های دیگر متفاوت است طراحی دکوراسیون منزل , مغازه و دفتر کار از طراحی یک غرفه نمایشگاهی بسیار متفاوت است. داشتن یک ذهنیت از نمایشگاه و هدفی که از حضور در نمایشگاه مطرح است می تواند در ایده پردازی به طراحان غرفه کمک نماید . بسیاری از افراد هستند که به صورت تجربی کار طراحی را یاد گرفته اند و هیچ گونه تحصیلات و علمی این کار را ندارند. این گونه افراد برای طراحی غرفه شما مناسب نیستند. برای این کار به سراغ طراحانی بروید که در زمینه طراحی و دکوراتیو تحصیلات آکادمیک دارند و علم این کار را فراگرفته اند. این افراد بهتر می توانند در کار طراحی غرفه با شما کمک کنند زیرا درک بهتری از هماهنگی فضای موجود دارند و طرح های بهتر و ایده های ناب تری خواهند داشت.

چگونه یک طراح غرفه حرفه ای را بشناسیم


قبل از انتخاب طراح غرفه حتما نمونه کارهای قبلی او را ببینید. از تخصص و دانش و تجربه او مطمئن شوید و ایده های خود را نیز با او در میان بگذارید. یک طراح حرفه ای سعی می کند ایده های خود را با طرح شما هماهنگ کند و از دلسرد کردن و مایوس کردن شما خودداری می کند. طراحان ضعیف بیشتر سعی می کنند طرح شما تغییر دهند و با سلیقه خود هماهنگ کنند تا اینکه به دنبال عملی کردن تفکرات و نیازهای شما باشند.
ذوق , سلیقه و استعداد را می توان در نمونه کارهای هر طراح غرفه دید و تشخیص داد. بنابراین کار طراحی غرفه خود را به دست افرادی بسپارید که خلاقیت بیشتری به خرج می دهند و به دنبال استفاده از کارهای روتین و تکراری نیستند. و بیشتر مایل هستند طرح های ابتکاری و جدید را متناسب با نوع کسب و کار و فعالیت شما ارائه کنند. هیچ وقت تعداد پروژه های اجرا شده توسط طراح را ملاک انتخاب خود قرار ندهید. بیشتر سعی کنید خلاقیت هنری , دانش تخصصی و آشنایی وی با دانش فنی طراحی , ضوابط نمایشگاهی و توانایی های وی در برآورد صحیح از هزینه های طراحی و ساخت غرفه را مد نظر داشته باشید.
دفتر کار یک طراح غرفه نیز می تواند مشخص کننده طرز فکر وی باشد همچنین نحوه لباس پوشیدن طراح نیز در انتخاب بهترین طراح غرفه تاثیر گذار است.
در پایان باید بدانید که تمایز و منحصر به فرد بودن غرفه نمایشگاهی شماست که به جذب مخاطب و افزایش مشتری منجر می شود بنابراین طراح غرفه و طراحی غرفه نمایشگاهی خود را با مطالعه و بررسی انتخاب نمایید. طراح غرفه باید به خوبی بتواند پیام شما در قالب غرفه به مخاطبین ارائه نماید.

خواندن 1319 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 09 مرداد 1398 05:55