طراحی غرفه استثنایی با آتلیه طراحی معماری مسیحا
08 مارس 2017
(0 رای‌ها)

طراحی غرفه استثنایی با آتلیه طراحی معماری مسیحا

امروزه در سطح کشور و شهرستان شاهد برگزاری نمایشگاه های مختلفی هستیم. برخی از این نمایشگاه ها در سطح بین المللی هستند. با گسترش روزافزون نمایشگاه نیاز به طراحی غرفه نمایشگاهی بیش از پیش احساس می شود. شرکت های مختلف طراحی و معماری تلاش می کنند بر اساس نیاز مشتریان خود غرفه نمایشگاهی آنها را طراحی کنند. اما در واقع چیزی که زیاد به چشم می خورد این است که اگر چه مضمون نمایشگاه ها با هم متفاوت است ما تفاوت چندانی در طراحی غرفه نمایشگاهی شرکت کنندگان مشاهده نمی کنیم. یک طراح حرفه ای غرفه در طراحی غرفه به موضوعی که قرار است در این نمایشگاه ارائه گردد توجه می کند و طراحی غرفه را بر اساس این موضوع انجام می دهد. به کارگیری شیوه های درست طراحی غرفه است که غرفه نمایشگاهی شما را هر چه بیشتر جذاب و مخاطب پسند می کند.

طراحی غرفه

با شرکت در نمایشگاه و طراحی غرفه جذاب و ارائه غرفه نمایشگاهی مناسب این شانس را خواهید داشت که مورد توجه مخاطب قرار بگیرید و توجه مشتریان را به خوبی جلب نمایید.
برای اینکه مطمئن باشید که غرفه نمایشگاهی شما مورد توجه قرار می گیرد رعایت یک سری نکات در طراحی غرفه مهم است. طرح غرفه خود را به خوبی بررسی نمایید و ایراد های آن را برطرف نموده و در صورت لزوم تغییراتی که مد نظر دارید را روی آن پیاده نمایید.

مهم ترین عوامل جذابیت در طراحی غرفه

نظم در غرفه باعث می شود غرفه نمایشگاهی از سالن نمایشگاه و فضای بیرون جدا شود و با یکپارچگی خاص خود مخاطبین را جذب نماید. نوع چیدمان غرفه نیز می تواند نظم و هماهنگی لازم را به وجود آورد.
استفاده بهینه از فضای غرفه از دیگر نکاتی است که رعایت آن باعث ایجاد نظم و هماهنگی در غرفه می شود و محصولات و کالاها بر اساس اهمیت شان در کل فضای غرفه تقسیم بندی می شوند. استفاده از قفسه های متنوع , استند و ویترین از عواملی است که به فضاسازی در غرفه نمایشگاهی کمک می کند و نظم و ترتیب لازم را در طراحی غرفه فراهم می آورد. این سازه را به گونه ای استفاده کنید که هماهنگی لازم را با سایر دکوراسیون غرفه داشته باشد.
نورپردازی درست عامل مهمی در طراحی غرفه به شمار می آید. نورپردازی جلوه خاص و زیبایی به غرفه نمایشگاهی شما می دهد. استفاده از لایت باکس های مناسب را در غرفه سازی نمایشگاهی خود فراموش نکنید. استفاده از رنگ های مناسب از دیگر نکاتی است که می تواند توجه هر بازدید کننده ای را به خود جلب نماید.

متریال مناسب در غرفه سازی


نوآوری در استفاده از متریال و مصالح نیز عامل مهمی است که می تواند غرفه نمایشگاهی شما را خاص نشان دهد. تلفیق متریال مناسب با تکنولوژی های روز دنیا همچنین می تواند فضای غرفه شما را بزرگتر از چیزی که هست نشان دهد. ساخت غرفه نمایشگاهی با دیگر سازه ها کمی متفاوت است هر چه کمتر از مصالح ساختمانی در ساخت غرفه استفاده نمایید و بیشتر متریال هایی را به کار ببرید که پس از اتمام نمایشگاه بتوانید به راحتی آن را جمع آوری نمایید. قابلیت جابجایی در طراحی غرفه نکته مهمی است که رعایت آن می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های ساخت غرفه باشد. شما قرار نیست یک ساختمان یا بنا بسازید معماری استفاده شده در طراحی غرفه با معماری ساخت یک بنا متفاوت است درک این تفاوت شما در داشتن یک غرفه مناسب یاری می نماید. انعطاف پذیری و قابلیت ایجاد تغییر و تحول در غرفه و گسترش غرفه دقیقا نقطه مقابل معماری ساختمان است که در غرفه سازی باید رعایت شود.

فضاسازی مناسب در طراحی غرفه


فضای مناسب را در طراحی غرفه برای پذیرایی از میهمانان خود در نظر بگیرید تا به دور از هیاهوی نمایشگاه بتوانید از میهمانان خود پذیرایی نمایید همچنین غرفه را به گونه ای طراحی کنید که مخاطبین به راحتی بتوانند از بخش های مختلف غرفه شما بازدید نمایند. هر نمایشگاه مسلما بازدیدکنندگان زیادی دارد پس فضای درون غرفه را برای راحتی بازدیدکنندگان خود طراحی کنید. وجود محیط مناسب برای پذیرایی از میهمانان و بازدید کنندگان و نحوه پذیرایی از مشتریان می تواند موجب تداوم رابطه شما با آنها و زمینه ساز همکاری های آتی باشد. فضای غرفه نباید برای بازدید کنندگان استرس زا و یا آزاردهنده باشد. نوع استقرار کارکنان نیز در ایجاد فضای مناسب مهم است.
در پایان باید گفت که هدف از برپایی غرفه معرفی کالاها یا خدمات و یا کسب و کار است پس با ایجاد محیطی مناسب , خاص و جالب توجه متفاوت تر از آنچه تاکنون بازدید کنندگان دیده اند کسب و کار خود را معرفی نمایید و طراحی غرفه را به گونه ای متناسب با این کسب و کار انجام دهید. اگز پیام خاصی دارید می توانید با طراحی غرفه مناسب پیام خود را در قالب غرفه ارائه نمایید. ایجاد یک حس متفاوت و در عین حال جلب اعتماد و اطمینان مشتری از نکات اصلی در طراحی غرفه نمایشگاهی است.

خواندن 1557 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 فروردين 1397 13:37