طراحی غرفه و غرفه سازی موثرترین روشهای بازاریابی و افزایش فروش
11 فوریه 2017
(0 رای‌ها)

طراحی غرفه و غرفه سازی موثرترین روشهای بازاریابی و افزایش فروش

طراحی غرفه , غرفه سازی و اجرای غرفه نمايشگاهی يک هنر است. سادگی و در عين حال جذابيت هر دو نکته هايی هستند که همزمان در طراحی غرفه بايد رعايت شوند. طراحی غرفه در نمايشگاه و غرفه سازی بايد تاثيرگذار , جذاب و خلاقانه باشد.

غرفه سازی امری است که نياز به تفکر, تجربه , تجزيه و تحليل نمايشگاهی دارد که قصد داريم در آن شرکت کنيم. اصولا هدف از حضور در هر نمايشگاه بر مبنای معرفی شرکت و محصولات يا خدمات آن به مخاطبين, جذب مخاطبين و فروش بالاتر است. قبل از حضور در هر نمايشگاه ما نياز به يک غرفه داريم.
غرفه سازی در نمايشگاه زمانی موفقيت آميز است که ما به جای اينکه تنها در فکر غرفه سازی نمايشگاه و طراحی غرفه با کيفيت باشيم بتوانيم به خوبی محصولات و خدمات خود را به نمايش بگذاريم. ظاهر هر غرفه اگر چه مهم و تاثير گذار است اما مشتری بايد در نگاه اول بداند که شما چه می کنيد، چه می فروشيد و چه تمايزی با ديگر رقبايتان داريد. محصولات خود را در دسترس مشتری قرار دهيد.

در غرفه سازی دقت کنيد که مخاطبين به راحتی بتوانند وارد غرفه شما شده و از نزديک محصولات شما را ديده و لمس کنند. تا بهتر بتوانند در مورد خريد اين محصولات تصميم بگيرند. استفاده از ميزهای بزرگ يا جزيزه در وسط نمايشگاه در هنگام غرفه سازی مي تواند در جلب توجه مشتری و راحتی وی هنگام بازديد از غرفه شما موثر باشد.

غرفه سازی موفق با استفاده از خلاقیت و ایده


غرفه سازی و طراحی غرفه را هرگز نبايد امری کم اهميت در نظر گرفت. ايده خلاقانه در طراحی غرفه امری حياتی و از اصول اساسی موفقيت هر غرفه است. نکته ای که در طراحی غرفه مهم است اين است که بتوانيم در نگاه اول و در همان سه يا چهار ثانيه اول توجه مخاطب را به سمت غرفه خود جذب کنيم. نور پردازی در هنگام غرفه سازی و طراحی غرفه مي تواند از عوامل موثر و مفيد در جلب توجه افراد باشد. نورپردازی ضعيف در يک غرفه مي تواند باعث ناديده گرفتن آن از طرف مشتريان شود. از تکنيک های جديد و جذاب در نورپردازی استفاده کنيد و برای اينکار از يک متخصص نورپردازی کمک بگيريد. نور می تواند در بهتر جلوه دادن تصاوير يا برجسته سازی يک تخصص, خدمت يا محصول به کار رود. تنها با استفاده از نورهای جذاب و کمی ايده خلاقانه مي توانيد تاثير چشم گيري در جذابيت غرفه نمايشگاهی خود داشته باشيد بدون اينکه بخواهيد هزينه های گزافی پرداخت کنيد.
علاوه بر ايده های خلاقانه در غرفه سازی و طراحی غرفه استفاده از متريال مناسب و با کيفيت را نيز فراموش نکنيد. کيفيت بالا در استفاده از مصالح, پارچه ها , نورپردازی, مبلمان و دکوراسيون, فرش , چراغ ها, قفسه ها و تابلوها و تصاوير در هنگام غرفه سازی و طراحی غرفه يکی از عوامل جذب احترام و توجه مشتری است.

در طراحی غرفه حتما از تجربیات خود بعنوان مخاطب مخاطب سایر غرفه ها استفاده نمایید


همه ما در نمايشگاه های مختلف شرکت کرده ايم. غرفه های نمايشگاهی زيادی را ديده ايم. غرفه هايی با زمينه هاي کسل کننده بدون هيچ گونه ايده پردازی و جذابيت که تنها به عنوان رفع تکليف طراحی شده اند.
در صورتی که شرکت در نمايشگاه را يک سرمايه گذاری برای وقت و پول خود بدانيد با صرف هزينه و اندکی خلاقيت و زمان می توانيد به راحتی غرفه ای مناسب و در شان شرکت خود طراحی نماييد. تکنيک های جديد طراحی غرفه و غرفه سازی می تواند غرفه نمايشگاهی شما را از ساير غرفه های نمايشگاهی متمايز و برتر نشان دهد.
اين تکنيک ها می تواند شامل تابلوهای تبليغاتی ديجيتال, صفحات لمسي , چراغ های ال ای دی و لوستر ها, تصاوير مناسب, متريال با کيفيت و ... باشد. غرفه سازی و طراحی غرفه نمایشگاه خود را با استفاده از تکنيک های حرفه ای , قطعات کوچک و قابل حمل , قوی و با کيفيت انجام دهيد. اين کار دوام و مقاومت غرفه نمايشگاهی را بالا برده و نصب غرفه را تسهيل مي بخشد.
ماندگاری در غرفه سازی و طراحی غرفه از ديگر نکاتي است که جهت غرفه آرايی بايد بدان توجه و دقت داشته باشيد. ماندگاری غرفه در طراحی غرفه و ساخت غرفه برای مدت های مديد می تواند ذهن مخاطبين شما را به محصولات و خدمات شما معطوف کند.
شما عزیزان تنها کافی است با مسئولان ما در آتلیه طراحی معماری مسیحا در تماس باشید.

خواندن 2158 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 فروردين 1397 13:04