طراحی غرفه نمایشگاه و غرفه سازی تخصصی
04 فوریه 2017
(0 رای‌ها)

طراحی غرفه نمایشگاه و غرفه سازی تخصصی

طراحي غرفه نمايشگاه در جذب مخاطبان نقش بسيار مهمي دارد. حضور در نمايشگاه هاي مختلف يکي از بهترين روشهاي تبليغات و معرفي خدمات و محصولات شرکت به مخاطبيني است که به اين کالاها يا خدمات نياز دارند. حضور در نمايشگاه هاي مختلف يکي از روشهاي توسعه تجارت در دنياي امروز است.
جهت شرکت در نمايشگاه ابتدا بايد غرفه اي مناسب و در خور شرکت طراحي نموده و ساخت. طراحي غرفه نمايشگاه از مهم ترين بخش هاي شرکت در نمايشگاه است. هر شرکت براي نمايش و معرفي هر چه بهتر فعاليت هاي خود نياز به غرفه دارد. اکثر بازديد کنندگاه غرفه هاي نمايشگاهي از مخاطبان تجاري و افرادي هستند که ارتباط نزديکي با کالا يا خدمات ارائه شده در نمايشگاه دارند. بنابراين هر چه طراحي غرفه متناسب‌تر با نوع و هدف ارائه کننده باشد نوع فعاليت شرکت بهتر به نمايش مي آيد. در نتيجه مخاطب بيشتري به سمت غرفه جذب خواهد شد.

يک طراح غرفه حرفه اي بايد بداند که در ساخت و طراحي غرفه از چه نوع متريالي استفاده کند. طراح غرفه بايد نوع هر متريال را بشناسد . متريال هاي جديد و به روز را به خوبي در جاي خود استفاده کند. نور و رنگ از ديگر عوامل بسيار مهم در جذب مخاطب است. نورپردازي حرفه اي و تاثير گذار و استفاده از رنگ هاي مناسب در طراحي غرفه از مشخصات يک طراح غرفه حرفه اي است. داشتن ايده هاي خلاقانه، اصلي ترين محور طراحي غرفه نمايشگاه مي‌باشد. ايده پردازي مي تواند مخاطب را در غرفه نگه دارد و به خوبي در ذهن وي ماندگار شود. همچنين توجه به افکار و نيازهاي مخاطبين در طراحي و ساخت غرفه نيز نبايد فراموش شود. تا به خوبي بتواند به نيازهاي وي پاسخ دهد. غرفه را به گونه اي طراحي کنيد که به خوبي قابل تقسيم بندي باشد و کالاها بر اساس الويت شان در معرض ديد مخاطبين قرار بگيرد. دکور مناسب غرفه و استفاده از وسايل پذيرايي از مهمان و مبلمان غرفه نيز در جذب مخاطب موثر است. طراحي غرفه همچنين مي تواند به گونه اي باشد که تا چندين مرتبه بتوان از اين غرفه جهت شرکت در نمايشگاه هاي مختلف استفاده کرد. يک شرکت ممکن است در طول سال چندين مرتبه در نمايشگاه هاي مختلف حضور پيدا کند. به صرفه تر است که غرفه خود را طوري طراحي کند که براي چندين نمايشگاه قابل استفاده باشد. تنها با چند تغيير کوچک و جزيي غرفه شما براي نمايشگاه بعدي آماده است. استفاده از متريال با کيفيت يکي از عوامل ماندگاري غرفه است. رعايت نکات ايمني در طراحي غرفه نيز از ديگر مسائلي است که بايد به طور جدي بدان توجه نمود. غرفه سازي بر اساس اصول مهندسي بايد انجام شود. غرفه سازي نمايشگاه ابزاري قدرتمند و موثر است که اگر به صورت صحيح و اصولي و مطابق با استانداردهاي غرفه سازي طراحي و انجام شود مي تواند در تکنيک هاي فروش و جذب مخاطب موثر باشد.
خواندن 1504 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 فروردين 1397 10:04