غرفه سازی نمایشگاه و پیاده سازی پارامترهای غرفه سازی
19 دسامبر 2016
(0 رای‌ها)

غرفه سازی نمایشگاه و پیاده سازی پارامترهای غرفه سازی

غرفه سازي نمايشگاه مهم ترين بخش براي شرکت در نمايشگاه است. غرفه سازي خلاقانه , با طراحي منحصربه فرد و تخصصي همراه با به کارگيري سازه هاي با کيفيت و عوامل اجرايي حرفه اي مي تواند يک اثر هنري زيبا و بهترين معرف شرکت يا سازمان شما باشد. چرا غرفه سازي غرفه سازي ابزار قدرتمندي براي نمايش هر چه بهتر فعاليتهاي تخصصي , محصولات و خدمات است غرفه سازي يکي از بهترين تکنيک ها براي افزايش فروش و بازاريابي است. داشتن يک غرفه قدرتمند متناسب با نوع فعاليت و خدمات ارائه شده در برندينگ و کسب اعتبار و نيز بالا بردن ميزان فروش بسيار موثر است. غرفه سازي به اين مفهوم نيست که يک سري سازه ها و ابزار ها را در کنار هم قرار دهيم و يک غرفه بسازيم غرفه يک ابزار و وسيله ارتباطي ميان شما و مخاطبين شماست از طريق غرفه مي توانيد تصوير روشني از خود و شرکت تان به مخاطبين خود ارائه دهيد و به اين وسيله فرصتهاي فروش خود را بالا ببريد. اهميت غرفه سازي از آنجا مشخص مي شود که يک غرفه خوب مي تواند تا مدت ها در ذهن ثبت شود غرفه سازي حرفه اي و اصولي باعث مي شود مخاطبين و مشتريان پس از بازديد از غرفه نمايشگاهي شما آن را به خاطر بسپارند پس از اتمام نمايشگاه و جمع آوري غرفه نام شرکت شما و محصولات يا خدمات شما را به سادگي از ياد نبرند . غرفه نمايشگاهي نبايد با اتمام نمايشگاه تمام شود. ماندگاري غرفه رمز موفقت در غرفه سازي است. موثرترين و مهم ترين عوامل در غرفه سازي نمايشگاه
  1. از مهم ترين عوامل موفقيت در غرفه سازي انتخاب مناسب ترين محل جهت حضور در نمايشگاه . شرکت در نمايشگاهي که مرتبط با نوع کسب و کار و فعاليت شما نباشد کارساز نيست هر چند که شما بهترين و زيباترين غرفه نمايشگاهي را نيز داشته باشيد قبل از حضور در نمايشگاه از اهداف آن مطلع شويد و درباره آن بررسي هاي لازم را انجام دهيد. غرفه نمايشگاهي خود را متناسب با نوع نمايشگاه بسازيد.
  2. دومين نکته اي که در غرفه سازي بايد مد نظر باشد ابعاد و متراژ غرفه است که بر اساس ميزان بودجه اي که شرکت براي غرفه سازي در نظر مي گيرد. متناسب با امکانات و ميزان بازديد کنندگان خود ابعاد و متراژ غرفه نمايشگاه خود را انتخاب نماييد. البته اين نکته را فراموش نکنيد که لزومي ندارد براي موفقيت در نمايشگاه حتما ابعاد غرفه بايد بزرگ باشد غرفه هاي کوچک با کمي خلاقيت و نوآوري به سادگي مي توانند بر غرفه هاي بزرگتر پيشي بگيرند.
  3. استفاده از مصالح و متريال با کيفيت در غرفه سازي مسئله مهم ديگري است که عدم توجه به آن ممکن است به حيثيت و اعتبار شرکت لطمه بزند. براي پيشگيري از هر گونه پيشامد و حادثه حتما غرفه نمايشگاهي خود را  از لحاظ مقاومت مصالح آن تست نماييد. همچنين کيفيت بالاي مصالح و مواد اوليه مورد استفاده در ساخت غرفه به شما اين امکان را مي دهد که از غرفه نمايشگاهي خود در نمايشگاه هاي متعدد ديگري نيز استفاده کنيد و از هزينه هاي اضافي کم کنيد. يعني يک غرفه را مي توانيد چندين و چند بار مورد استفاده قرار دهيد تنها کمي تغييرات نياز است که هزينه چنداني در پي ندارد.
  4. نکته بعدي در غرفه سازي، طراحي غرفه است طراحي غرفه نمايشگاهي بايد توسط نرم افزارهاي جديد و پيشرفته توسط شرکت هايي که کار طراحي غرفه را انجام مي دهند صورت بگيرد. در غرفه سازي و طراحي غرفه بايد ميزان مقاومت و ايستايي غرفه ها سنجيده شود.
  5. مورد بعدي مربوط به غرفه آرايي و طراحي دکوراسيون غرفه يا چيدمان غرفه است. محصولات يا خدمات خود را به ترتيب اوليت و اهميت در غرفه خود مرتب نماييد
  6. در غرفه سازي حتما محلي براي پذيرايي از مهمانان در نظر بگيريد اين مکان بايد به دور از سر و صدا و هياهو محلي امن و آرام براي گفتگو و مذاکره در اختيار مشتريان قرار مي دهد.
  7. غرفه سازي را به گونه اي انجام دهيد تا بتوانيد مخاطبين و بازديد کنندگان غرفه را به خوبي جذب نماييد. شرايط را طوري فراهم کنيد که بازديد کنندگان به راحتي بتوانند از غرفه شما بازديد نمايند. در هنگام ساخت غرفه به نورپردازی صحيح و اصولي, رنگ های مختلف غرفه , لوگوي شرکت , نمادها و تصاوير مورد نياز معرفي کننده شرکت و محصولات يا خدمات آن توجه نماييد
  8. در ساخت غرفه به ايجاد هماهنگي ميان دکوراسيون غرفه با لباس فرم مسئولين غرفه توجه نماييد.
 
خواندن 1943 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 فروردين 1397 09:55